Pages

Monday, December 31, 2012

mudah-mudahan :)

Assalamualaikum kawan-kawan.

insyaAllah, esok akan menjadi hari yang menjadi
 titik tolak perubahan di dalam diri aku sebab
 saya memang berniat sangat untuk jadi diri sendiri
 dengan membina jati diri yang lebih baik.

kadang-kadang 
rasa menyesal tu memang linger around me
bila mana minda aku dah berjaya analyse 
something bad that i have done.
tapi,nafsu selalu sangat berjaya menghasut hati aku...

makanya, dengan penyesalan-penyesalan
yang timbul di dalam hati nie,
aku dah taknak seksa diri aku,mama abah 
dengan menambah lagi jumlah dosa yang aku dah buat.

insyaAllah, aku mahu dan akan berubah ke arah lebih baik...

Ya Allah,
Kau ampunkanlah 
segala dosa kedua ibu bapa ku
adik beradik ku,
keluargaku, saudara- mara ku,
mereka yang menyayangi diriku,
sahabat handai ku,
guru dan pendidik ku,
serta muslim-muslimat seluruh dunia.

Ya Allah, 
Kau permudahkanlah segala urusan ku,
Kau murahkanlah rezeki ku,
Kau tunjukkan dan tetapkanlah aku di jalan yg benar, jalan yg diredhai.
Kau berilah aku peluang untuk membalas segala jasa kedua ibu bapa ku,
Kau tenangkanlah jiwa ku,
Kau bahagiakanlah hati ku, selayaknya aku,
Kau perkenankanlah segala doaku,
sesungguhnya aku bersyukur di atas segala nikmat kurnian Mu,
Ya Allah, Ya Rabbi.

insyaAllah,perjalanan aku akan dipermudahkan.







No comments: