Pages

Wednesday, April 3, 2013

membaca jambatan ilmu.cewah~

...assalamualaikum...

alhamdulillah.berkat begelar mahasiswi IPTA yang sedang berjaya, i telah mendapat BAUCAR BUKU 1MALAYSIA yang diihsankan kepada semua mahasiswa IPT seluruh negara.tahun lepas dah dapat baucar bernilai RM200 yang i sia-siakan dengan membeli alat-alat tulis,botol air,komik,notepad yang i tak habis guna lagi sampai sekarang.Tahun nie pulak,baucar tu telah bertambah nilainya menjadi RM250.masyuk kott.nak-nak lagi untuk seorang student yang serba sengkek cam i nie ha.again,alhamdulillah.
makanya, sebab dah timbul kesedaran untuk tidak lagi mengikut amalan syaiton, i beli buku-buku novel hitam hasil karya penulis-penulis berjiwa muda,segar dan bebas keluaran syarikat penerbitan seperti FIXI dan LEJEN PRESS. first buku yang i baca yang segerombolan dengan buku-buku yang bebas cam nie adalah buku bertajuk DOSA, tu pun, buku tu sister i yang punya. i pinjam je kejap sebab i dah lama tak baca novel since i dah muak dengan cerita-cerita cinta yang terlalu berfantasi dan mengkhayalkan seolah-olah tiada awan hitam di antara awan-awan putih di dada langit biru.fuh,penat nak siapkan ayat.HAHA.dengan menambah sejumlah wang ringgit dari purse i dan baucar-baucar BB1M yang diberi, i pun beli lah beberapa buku tersebut;
*psiko*
*mental*
*laridarisyurga*
*sperma cinta*
*lelaki eksistensial*

*sumbat*
selain daripada buku-buku nie, i ada koleksi buku KELABU dan PECAH keluaran FIXI dan pernah baca KOUGAR, DOSA dan  CEKIK. i akui, gaya bahasa dan penceritaan penulis-penulis yang berbakat besar nie memang berjaya buka minda dan mata i yang ramai sebenarnya rakyat malaysia yang mampu menggarap idea sebaik penulis antarabangsa sebab i pun ada lah baca beberapa buku international,uolls.HEHE.
Yang penting, i memang nak jadikan buku-buku nie sebagai satu koleksi yang i nak jadikan sebagai kenang-kenangan masa muda-remaja i bila i dah mula melangkah ke dunia dewasa kelak.InsyaAllah,jika diberi kesempatan oleh Allah.

oh,ye.lupa nak bagitau, i memang suka membaca dan i tak suka orang tak jaga buku-buku/majalah-majalah kepunyaan i sebaik mana i jaga.lagipun,suka hati i lah kalau i tak jaga baik-baik sebab i tuan punya,kan?0.o

eh.ok lah, bye-bye sweeties. i nak sambung buat keje. dari tadi asyik tuang masa kerja.HAHA

Thanks for reading. :)

No comments: