Pages

Thursday, December 16, 2010

BAKTI SISWA FELDA CHIKU,GUA MUSANG,KELANTAN

   b'tempat di felda chiku 5,Gua Musang,Kelantan,b'langsung la satu program khidmat masyarakat atau lebih dikenali sbg Bakti Siswa(BAKSIS). Program nie berlangsung dari 1-5hb disember 2010. mmg happening gak bila join program cmnie sbb kta dpt tau cmne kehdupan penduduk2 Felda Chiku nie,mksdnya;cara diorg cari rezeki,cmne diorg msk n makan,cmne diorg uruskan organisasi kecil diorg n byk lg la... lg 1,dpt tau cmne diorg bleh join rancangan Felda n seterusnya menetap secara tetap di tanah rancangan Felda suatu ketika dahulu. 
   haa...ak nk citer lg 1 nie..klau dulu,masa aku join baksis kt Felda Moakil,Segamat,Johor;famili angkat aku bagi sebijik kete iswara aeroback utk aku bwk anak2 buah yg stay skali ngn aku...kali nie,aku dikasinya plak oleh abah ghazali aku(abah angkat di Felda Chiku) s'bijik kete kancil utk ak hangkut member2 plak...hahahhahaha...
xtau knp aku dimanja sedemikian rupa..hahahaha...pe2 pn,ak b'syukur...alhamdulillah~
   hurm...klau masa join baksis kt Felda Moakil dulu,aku juz ad emak angkat,kali nie aku juz ad abah angkt je sbb arwah isteri abah ghazali baru je meninggal dunia bln 5 yg lepas..pasal famili angkat aku kt Felda Chiku kali nie,asalnya,abah ghazali ad 12 org anak,tp,skg juz tinggal 9 org...masa aku stay kt umah abah ghazali,ad 4 org je anak2 abah yg ad kt umah. yg lain ad yg mmg keje n stay kt ngri2 lain,ad yg gi jln2 kt umah adik beradik yg lain n ad gk yg gi kursus. haa..lg 1,umah abah ghazali,penuh ngn baby2-cucu2 abah ghazali...shabil yg plg chubby n gem0k n suka b'jln cm robot...amar yg sgt manja ngn g'gurls...dhia yg malu2 kucing...ain plak mata sepet n lgsg x ckp...hehehehe..mmg happening umah abah ghazali..n yet,w/pun ramai yg ddk dlm umah 2,still rasa lengang lg umah abah ghazali 2 sbb umah abah ghazali adlh 2 tingkat,hokay~
   hari ke-3 kami bermastautin kt Felda Chiku,baru la kitaorg tau yg abah ghazali terrer wt umah,perabot n KERIS!yer...ad la 4-6 bilah keris kami tgk ada kt umah beliau...haa....jgn main2....kuikuikui
   pastu,masa last day,masa kitaorg dh nk blk,aku ngn mmber serumah diberi sehelai kain batik arwah isteri abah ghazali ngn sehelai tdung..aku dpt kaler meroon..cun la jgk..syukran abah ghazali n famili...mmg sedih bila nk balik..tiap kali ak nk berpisah ngn org2 yg aku rapat utk certain2 prgram,mesti aku nangis...sedih,beb...T_T
   utk prgram baksis kali nie,ak diberi peluang utk jd MC utk stiap mjlis rasmi..keje nie mmg penat sbb byk bnda mesti ikut protokol majlis...tp.......pe pun,mmg best join prgram nieh!!!!!!!!
*gambar xleh nk upload sbb xdk dlm simpanan aku skg nieh...

No comments: