Pages

Sunday, November 24, 2013

let's say it together! :)

...assalamualaikum...

hai si cantik. hai si kacak.

hmm, lamanya i tak buat entri. dah cukup kot masa untuk i berehat dari menulis entri. terkadang laju je mulut nie bagi alasan tak sempat, tak ada masa, sibuk. walhal, sebenarnya diri nie malas tak rajin nak menulis. idea tu banyak, tapi tak rajin untuk diterjemahkan di dalam bentuk entri. huhu.

okay. i share lah sikit sebab musabab i dah lama tak menulis sebarang entri sepanjang tempoh 76 hari lepas. sebenarnya i dah start jadi super senior. i dah jadi last year student dah sesi kuliah 2013/14 nie. so, untuk melayakkan diri i bergarduasi dengan jayanya tahun 2014 nanti, i kenalah siapkan finalyearproject  a.k.a fyp plus few subjects! arggghhhhh!!! bayangkan lah sibuknya kami macam mana. nie pun i masih lagi pending dengan fyp i. asyik terkejarkan assignments, tests, exams, etc. makanya, tak sempatlah i nak merajinkan diri membuat sebarang entri kat blog tersayang nieh. cewahhhh.heuheu~ tapi, i selalu je baca komen kat blog nie yang bertanyakan perkara-perkara berkaitan pengalaman internship i. kadang kadang ada jugak yang terus hantar e-mail. so, demi semua pembaca yang tersayang, i reply dengan jawapan yang i rasa boleh membantu sebaik mungkin. seikhlas hati dan sanubari. :)

in this few months, i memang rasa hidup i susah sangat. tapi, bila i ada baca beberapa artikel, pandangan, nasihat, motivasi yang berkaitan, i rasa i adalah antara manusia yang bertuah di atas muka bumi nie. Allah sayangkan nur wahida binti saupi. Allah bagi semuanya. Allah bagi mama abah, famili, kawan, semua yang di sekeliling nur wahida yang baik. yang sentiasa sayangkan nur wahida. yang sntiasa bersama nur wahida susah dan senang. Allah bagi nur wahida peluang rasa semua yang perlu. Allah lindungi nur wahida dari apa yang tidak baik. Allah bagi nur wahida apa yang dia nak. Allah bagi nur wahida bernafas dengan oksigen tanpa sebarang alat bantuan. Allah bagi nur wahida tubuh badan yang sihat. Allah bagi nur wahida akal yang waras. Allah bagi nur wahida yang sempurna sifatnya - subjektif cantik atau tidak wajah seseorang manusia itu. Allah bagi nur wahida semua rezeki yang dia nak. Allah wujudkan hati yang baik dalam diri nur wahida. Allah semai perasaan yang bermacam jenis dalam hati tu. Allah bagi maslah untuk jadikan nur wahida lebih matang. Allah kurinakan pelbagai solusi untuk nur wahida nilaikan yang mana palin baik. tapi, nur wahida jarang nak bersyukur, sering saja mengeluh, meminta yang lebih lebih. astaghfirullahalazim.

so, kali nie, i nak ajak semua muslimin, muslimat untuk sama sama mengucapkan rasa syukur kita sebagai hamba yang Allah sayang terhadap-Nya. sama samalah kita semua sering ucapkan Alhamdulillah, waima sekadar di dalam hati kerana itu pun sudah cukup untuk kita mempamerkan rasa syukur kita terhadap semua kurniaan Allah buat kita.

brothers & sisters, together we say "Alhamdulillah, ya Allah,." :)


No comments: