Pages

Monday, June 17, 2013

warna - warni rasa di hati #7

warna - warni rasa di hati #7

sangat susah untuk memisahkan kehendak hati dan fikiran yang berbeza kemahuannya.
hati cakap diri ini sepi tiada peneman di kala sunyi.
minda pula berkata yang aku serba tak mencukupi, tak layak untuk insan bergelar lelaki.
betul ke aku sunyi? benar kah aku langsung tidak layak berdamping dengan si pemilik tulang rusuk ini?
aku tidak langsung meminta yang lebih-lebih.
cukup sekadar tuan empunya tulang rusuk ini belajar menerima aku seadanya - lebih atau kurang.
namun. aku masih sendiri. masih sendiri meniti perjalanan hidup di muka bumi.
ya. aku masih sendiri kerna kehendak hati seringkali aku kecewakan agar aku tidak lagi mengguris hati dek hanya seorang lelaki yang tidak mengerti akan diri ini.
sudah lah. redha saja dengan ketentuan Ilahi.

No comments: